تولید محتوای سایت

شرکت رایانه گستر آگرین معتقد است که نگاهی تخصصی به امر تولید محتوا یکی از مهمترین راهکارهایی است که می‌تواند وب‌سایت شما را در بین رقبا ماندگار نماید.

100-490

مطالب به روز و مفید در یک وب‌سایت٬ علاوه بر آنکه باعث افزایش میزان وفاداری مشتریان سایت می‌گردد٬ بلکه با رعایت اصول سئو٬ می‌تواند آمار بازدید از سایت را بالا برده و نهایتاً در جذب مشتریان جدید نیز موفق شود.  شرکت رایانه گستر آگرین بر همین اساس معتقد است که نگاهی تخصصی به امر تولید محتوا یکی از مهمترین راهکارهایی است که می‌تواند وب‌سایت شما را در بین رقبا ماندگار نماید.

100-490
امروزه تقریباً تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها سعی دارند برای معرفی خود و ارتباط با مشتریانشان از وب‌سایت و حضور در دنیای اینترنت استفاده ‌کنند؛ تا در دنیایی که هر روز با سرعت، به سمت جایگزین کردن راهکارهای الکترونیکی پیش می‌رود، از سایر رقبای خود عقب نمانند. اما نکته‌ی مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که گرچه ظاهر سایت در نگاه اول باعث جذب مخاطب می‌شود، اما آنچه باعث مراجعه مجدد به سایت شما می‌گردد، نه فقط ظاهری جذاب، بلکه محتوا و مطالب تشکیل‌دهنده‌ی آن می‌باشد.

مزایای محتوای مناسب در سایت

  1. مراجعه کننده زمان بیشتری برای مطالعه‌ی محتوای شما صرف می‌نماید.
  2. باعث بازگشت مجدد بازدیدکننده‌ها می‌شود.
  3. اعتماد مخاطب را جلب می‌کند.
  4. باعث می‌شود سایت شما به دیگران توصیه شود.
  5. احتمال کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو بسیار افزایش می‌یابد.
  6. باعث ارتقای سطح آموزشی درون سازمانی می‌شود.

اهمیت محتوا از یک سو و دارا بودن سابقه طولانی همورا در تهیه و تولید محتوا باعث شده تا این مهم به عنوان یکی از خدمات اصلی این شرکت مطرح باشد.
 

خدمات شرکت رایانه گستر آگرین در حوزه‌ی تولید محتوا

شرکت رایانه گستر آگرین براساس نوع مشتریان، رقبا، سلایق صاحبان وب‌سایت‌ها، رعایت علائم نگارشی و ملاحظات سئو برای وب‌سایت‌ها به اشکال زیر متونی را تهیه می‌نماید.

  1. تهیه‌ی گزارشات حضوری به همراه عکس و فیلم
  2. جمع‌آوری متون خارجی و برگرداندن آن به فارسی روان
  3. گردآوری، تالیف و ویراستاری متون براساس مطالب موجود در سایر وب‌سایت‌ها و مراجع مرتبط

با ما تماس بگیرید
جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن ۰۹۳۶۸۶۱۶۸۱۶ با ما تماس گرفته و یا فرم تماس را تکمیل نمایید تا به سرعت با شما تماس بگیریم.

تجربه ما در مدیریت محتوا:

۳ سال مدیریت محتوای “پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی کشور”
۱ سال مدیریت محتوای “سازمان جوانان هلال احمر”
۳ سال مدیریت محتوای “وب سایت شخصی دکتر همایون هاشمی”
۳ سال مدیریت محتوای “دبیرخانه شورای ملی سالمندان″
۲ سال مدیریت محتوای “پایگاه اطلاع رسانی محب سازمان بهزیستی کشور”
۲ سال مدیریت محتوای “پایگاه اطلاع رسانی اعتدالگرایان”
۱ سال مدیریت محتوای “سایت انتشارات روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور”

به طور کلی اصول نگارش در فضای وب عبارت اند از:

 ۱.مخاطب شناسی

 مخاطب شما چه افرادی، از چه جنسی، در چه رده سنی، با چه میزان درآمد و تحصیلاتی هستند؟ علایق، سلایق، باورها و نیازهای مخاطبان شما چه چیزهایی می باشد. این ها از مسایلی است که می بایست از آنها مطلع باشید چرا که شما می بایست برای مخاطبان خود مطلب بنویسید، مانند آنها فکر کنید، خودتان را جای آنها بگذارید و سعی کنید به نیازهایشان پاسخ دهید.

 ۲.تعیین نوع نگارش

 انتشار فرآیندی است برای رساندن محتوای خوب به افراد مرتبط در زمان مناسب و با هزینه مناسب که حاصل تلاش و مطالعه و توجه زیاد برای تهیه و تامین محتواست. بنابراین زمانی که در حال نگارش در خصوص” نحوه نگارش محتوای تخصصی در وب ” هستید انتشار عکس های بزرگ قلم، جملات ثقیل و سنگین در جلب توجه مخاطب شما هیچ اثری نخواهد گذاشت. مخاطب هوشمند امروز به راحتی متوجه می شود متون غیر قابل فهم لزوما تخصصی و پر محتوا نیستند، آنها به تجربه دریافته اند که متن خوب قابل فهم بوده و به اطلاعات و دانش آنها می افزاید.

 ۳.ساده نویسی

 هرچه جملات ساده تر، کوتاه تر و در عین حال دارای اطلاعات مفید تری باشند در جلب مخاطب بسیار تاثیر گذارند. منظور از ساده نویسی، کوتاه کردن متن و به اصطلاح از سر و ته نوشته زدن نیست. منظور استفاده از واژه های متداول، روان و قابل فهم است. به طوری که خواننده از اطلاعات، معلومات و آموزش های شما استفاده کند. بدون اینکه احساس کند شما درحال به رخ کشیدن معلوماتتان هستید.

 ۴.تنظیم متن کنش گرا

 از امکانات فضای وب نهایت استفاده را ببرید متن را به صورت کنش گرا تنظیم کنید از منظر نظر مخاطبان بنویسید، در متن از مخاطبان بخواهید شما را از نظرشان مطلع کنند و در صورتی که در نگارش کامنت ها شما را مخاطب قرار داده و سوال کردند حتما پاسخ آنها را بدهید. متن های کاربردی و پربازدید در طی زمان نیاز به نگارش نکات جدید و به روز رسانی دارند حتما این نکته را فراموش نکنید و به مرور زمان مطالب خودتان را بازنویسی و به روز رسانی کنید.

 ۵.لینک ها را دریابید

 در نگارش محتوای تخصصی به هایپر لینک ها توجه کنید، حتما اصطلاحات علمی، واژه های بیگانه و عباراتی که نیاز به توضیح بیشتری دارند را به کمک هایپر لینک برای مخاطب توضیح دهید و تفسیر کنید.

 مفهوم اساسی وب ایجاد ارتباطات گسترده در محیط مجازی است. این موضوع درباره نحوه مدیریت محتوا در وب بسیار حیاتی است. محتوا در وب باید بر اساس طبقه بندی های مشخص و برقراری لینک به مفاهیم کلمه های موجود در وب همراه باشد. هرگز نباید سایت یا صفحه ای از سایت را به بن بستی برای خوانندگان تبدیل کرد. با ایجاد لینک های توضیحی و تشریحی می توانید مسیر حرکت خوانندگان را در سایت بر اساس اطلاعات مورد نیاز آنها مدیریت کنید.

 ۶.ربات ها را فراموش نکنید

 اگر چه تمام محتوای ارایه شده در وب برای مخاطب و خوانندگان تهیه می شود اما ضمن اینکه مطالب را برای انسان ها می نویسید باید طوری بنویسید که ربات های موتورهای جستجو بتوانند مطالب شما را بهسرعت ایندکس کرده و در موتورهای جستجو رتبه مقاله و سایت شما را ارتقا دهند. در این راستا در متن باید از واژه های کلیدی سایت استفاده کنید البته نه به شکلی که مخاطب را دلزده و از خواندن ادامه مطلب باز دارد. بلکه سعی کنید با کمک واژه های مترادف و به کار بردن صحیح واژه ها متن را برای مخاطب بنویسید و برای ربات ها قابل بازیابی نمایید.

 ۷.تیتر زنی

 هنر تیتر زدن یا عنوان نویسی هنری است که ارزش یک نوشته را تا چند برابر افزایش می دهد. بعضا دیده شده برخی متون که از محتوای مناسب و مفیدی هم برخوردارند به خاطر عنوان نامناسب چندان که باید با استقبال مواجه نشده اند.  شورای تیتر در مطبوعات دقیقا به همین دلیل شکل گرفته اند، تیتر باید جذاب و کوتاه بوده درعین حال حس کنجکاوی مخاطب را برای کلیک کردن بر روی متن تحریک کند. اما از تیترهای زرد و دروغ که باعث ناراحتی مخاطب می شود پرهیز کنید. متن باید توضیح مرتبط با تیتر باشد در غیر این صورت مخاطب احساس می کند فریب خورد و اعتمادش را به شما از دست می دهد.  اهمیت تیترها به علت قرار گرفتن در تگهای متادیتا است که به هنگام جستجوی کاربران در موتورهای جستجو قابلیت یافته شدن دارند بنابراین باید از کلمه های کلیدی مناسبی در تیتر ها استفاده کرد. همچنین برای آگاهی کاربران از محتوی جدید می توانید تیتر مطالب جدید را در صفحات اصلی سایت خود بگنجانید و از این طریق کاربران را به سوی متن اصلی هدایت کنید.

 ۸. خلاصه،جمله و پاراگراف قوی

 وقتی یک متن ویرایش نهایی می شود جملات و پاراگراف ها باید به نحوی باشد که هیچ کدام را نتوان حذف کرد و هر جمله و پارگراف می بایست حاوی اطلاعات مفیدی برای مخاطب باشد هیچ پاراگراف و یا جمله تکراری در متن قابل پذیرش نیست.  شما باید به همه عناصر خبری در طول متن پاسخ بدهید. چه، چرا، چگونه، که، کی، کجا سوالاتی است که در واقع به عنوان عناصر خبری شناخته می شود و نگارنده می بایست به تمام آنها در طی متنش پاسخ قانع کننده، صحیح، صریح و قابله قبولی بدهد. کمک گرفتن از خلاصه، میان تیتر، سوتیتر و حتی روتیتر در نوشته به تفهیم بهتر متن کمک می نماید.

 ۹.متادیتا

متادیتا به آن دسته از داده‌ها گفته می‌شود که جزئیات یک داده دیگر را تشریح می‌کند. شما اگر در سایتتان قصد معرفی محصولاتتان را دارید، یا می خواهید شرکت و مدیرانش را معرفی کنید و…. برای هر کدام از اطلاعات اصلی تان می بایست یک صفحه داشته باشید و برای بهتر شناخته شدن مطالب مورد نظرتان در صفحات دیگر و در جایی که مفهوم متن اجازه می دهد، (دقت کنید حتما مفهوم متن باید متناسب باشد) از لینک آنها استفاده کنید. متادیتا در واقع اطلاعاتی است برای آگاهی یا تسهیل دسترسی به اطلاعات دیگر.

 ۱۰.ویرایش

 پیش از انتشار نهایی هر متن ویرایش امری ضروری است، هیچ استثنایی وجود ندارد هیچ متن پیش از آنکه ویراست نهایی شود حق انتشار در فضای وب را ندارد. یک متن پر از غلط تایپی، ویرایشی و دستوری فقط باعث رنجش مخاطب نمی شود بلکه اعتبار متن و نویسنده را هم به زیر سوال می برد.  یک نوشته مناسب ریتم معین، نگارش صحیح و ظاهری مرتب دارد همچنین فهم متن و مقصود نویسنده بسیار ساده بوده و از عهده هرکسی برمی آید.

دیدگاه ها (0)

18 − چهارده =