طراحی برند و لوگو

در دنیای بازاریابی امروز اشکال، رنگ ها و نوشته ها نقش بسزائی در تسخیر ذهن مشتری انجام میدهند. امروزه صاحبان شرکت ها و بنگاه های اقتصادی برای برقراری ارتباط موثر با مشتری و پیشبرد منافعی که از فروش محصولاتشان نصیب آنها می شود، با یکدیگر رقابت های بزرگی می کنند. اگر قرار باشد تنها مزیت رقابتی شرکت ها، کیفیت بالا و قیمت پایین محصولاتشان باشد، مطمئن باشید آنها تا سال های زیادی سهم معینی از بازار هدفشان را دارند و نمیتوانند سهم بازار خود را افزایش دهند.بنابراین تنها شرکت هایی در بازار مصرف حکومت خواهند کرد که بتوانند با استفاده از ابزارهای ترویجی تاثیرگذار، وفاداری مشتریانشان را نسبت به محصولات خود تضمین کنند.

بسیاری از مصرف کنندگان دلایل معقولی برای انتخاب یک محصول ندارند و بیشتر براساس ذائقه خود محصولی را مورد آزمایش قرار می دهند و چنانچه رضایت اولیه از آن محصول برایشان حاصل شود، مشتری دائمی آن محصول خواهند شد. شکی نیست در این میان عوامل زیادی وجود دارند که در جذب اولیه توجه مشتری نقش بسزایی دارند و او را در قدم اول متوجه خود می سازند.

از این رو یکی از موثرترین راه های ارتقای نام تجاری و همین طور برخورداری از یک سهم بازار مناسب که مطمئناً ذهن مصرف کننده را با هویت سازمانی محصول درگیر می سازد، استفاده از یک لوگوی هوشمندانه ، موثر و ماندگار است.

به عقیده بسیاری از بزرگان کسب و کار، لوگو بارزترین سمبل برند یک سازمان است. آنها معتقدند هر چه شرکت ها در طراحی لوگوی خود از تعابیر روشن تر و پشتوانه فکری عظیم تری برای ارتباط با مشتری و ثتب نام تجاری خود در ذهن او بهره گیری کنند ، شانس بیشتری برای موفقیت در بازارهای رقابتی امروز خواهند داشت.

لوگوها به میزان ارزش تجاری شان به شخصیت افراد شکل می دهند، چرا که به ندرت می توان فردی را دید که تمایل به استفاده از محصولی بی نام و نشان را داشته باشد ، لذا بیشتر افراد به دنبال استفاده از محصولاتی هستند که ارزش نام تجاری و لوگوی آنها برای همه شناخته شده باشد.

 

  • طرح لوگو به صورت مستقیم  در فرایند رشد هر کسب و کار موثر است .
  • تصویر لوگو حتی برای کسانی که با یک مجموعه آشنایی ندارند ، تا حد بسیار زیادی می تواند در جهت مراجعه به محصول و خدمات آن ترغیب کننده باشد .
  • همه انواع تبلیغات قابل دگرگونی اند ، اما لوگو را پس از استفاده نمی توان به سادگی تغییر داد .